جواد انصاري فرد مدير مسئول هفته نامه آينه کوير در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا - منطقه يزد،گفت: در حال حاضر تغيير و تحول و ابقاي مديران مخصوصاً شهرستان ها بسيار مهم است. چرا که فرمانداري ها به عنوان نقشي موثر در مسائل شهرستان ها در حالت بلاتکليفي به سر مي‌برند و اين مساله همه چيز را تحت الشعاع قرار مي‌دهد.

انصاري فرد از ديگر اولويت ها را پروژه هاي نيمه تمام عنوان کرد و گفت: بيشترين ضربه به اقتصاد استان را اين پروژه‌ها مي زند که جاي فعاليت زياد دارد.

مدير مسئول روزنامه پيمان يزد نيز در اين زمينه به خبرنگار ايسنا - منطقه يزد گفت: خارج شدن از بلاتکليفي مديران مهمترين اولويت کاري استاندار است.

وي معتقد است بزرگترين ضربه در اين بلاتکليفي را مردم متحمل مي شوند ولي انتخاب بعد ديگري است که بايد کاملاً جدي گرفته شود و افرادي منتخب شوند که از همه نظر متخصص و تجربه دار باشند. همچنين افرادي باشند که از همان دستگاه بوده و به زير و بم کارها وارد و آشنا باشند.

رسيدگي به مشکلات جوانان و تشکيل گروه‌هاي کاري ويژه براي حل مسائل و مشکلات فرهنگيان را از ديگر اولويت هاي استاندار دانست.

وي افزود: يزد سال‌هاي سال است كه به همت دانش آموزان و تلاش فرهنگيان بهترين نتيجه را در دانشگاه ها کسب کرده و حتماً بايد براي حل مشکلات فرهنگيان چاره اساسي پيدا کرد.

رسيدگي به چهره خيابان‌هاي شهر و بخش بهداشت و درمان و افزايش مکان سالم براي جوانان و ساير مردم از ديگر اولويت هاي استاندار از ديدگاه محمد مسعود ارکان بود.

اين فعال مطبوعاتي در ادامه پيشنهاد داد به جوانان زمين واگذار شود تا از يک طرف زمين خواري در يزد مهار شود و از سوي ديگر مشکل مسکن جوانان مرتفع گردد.

محمدرضا فلاح سردبير دو هفته نامه گلنار تفت نيز درگفت‌وگو با خبرنگار ايسنا - منطقه يزد، پاسخگو و همراه مردم بودن را انتظارات خود از استاندار دانست و گفت: استاندار به مطبوعات و مسائلي که مطبوعات محلي خصوصاً شهرستان‌ها اعلام مي کنند، توجه بيشتري داشته باشد.
فلاح گفت: استاندار مي‌تواند از مطبوعات محلي به عنوان مشاور شهرستاني استفاده کند. 

جواد آذرنگار مدير مسئول نشريه بشارت نو شناسايي دقيق مشکلات مردم را از اولويت‌هاي کاري استاندار بيان کرد.
تعامل بيشتر با مردم و اهميت دادن به مطبوعات به عنوان کانال ارتباطي مردم با مديران از ديگر مسائلي بود که آذرنگار به آن اشاره کرد.
مدير مسئول بشارت نو گفت: براي لمس کردن دردهاي مردم، استاندار بايد رابطه خود را از شکل سنتي قديم خارج کند و با مردم ارتباط بيشتري داشته باشد.
رضا حقيقت نژاد سردبير روزنامه خاتم يزد احيا کردن شخصيت استاندار را از مهمترين اولويت‌هاي کاري استاندار بيان کرد.
وي افزود: استاندار به عنوان مدير ارشد استان بايد پاسخگو باشد. اين در حالي است که نقش استاندار بيشتر به هماهنگ کنندگي مي‌خورد.
حقيقت نژاد علت اين امر را ارتباط افقي دستگاه ها با استانداري و از طرفي ارتباط عمومي آن‌ها با رده هاي بالاتر و وزارتخانه ها دانست و گفت: ما با يک مجموعه پراکنده از نهادهاي مختلف روبرو هستيم.
وي ديگر اولويت کاري استاندار را شناختن محور توسعه دانست و گفت: مطمئناً يزد مي‌تواند در يک يا چند محور توسعه يابد. با شناسايي اين محورها و تلاش بيشتر براي توسعه آن‌ها مي توانيم يزدي پيشرفته داشته باشيم.

وي افزود: امکان ندارد شهري در تمام زمينه ها بتواند رشد کند. البته بايد اولويت ها را شناسايي کرده و در جهت توسعه آن قدم برداريم.
محمد حسين صداقت مدير مسئول نشريه جام يزد مبارزه شديد با رانت خواري را از اولويت هاي کاري استاندار بيان کرد.
صداقت گفت: رانت خواري در يزد غوغا کرده و طرحي نيست که در يزد اجرا شود و رانت خواري و جيره خواري در آن اتفاق نيفتد.
وي افزود: اگر مي‌خواهيم عدالت محور باشيم، بايد عوامل رانت خواري را معرفي و محاکمه کنيم.
اين فعال مطبوعاتي از بلاتکليفي مديران خبر داد و گفت: هر چه سريع‌تر بايد عزل و نصب ها صورت گيرد چرا که کم کاري در ادارات به قدري مشهود است که هر ارباب رجوع به راحتي متوجه امر مي‌شود.
مدير مسئول جام يزد خواستار تعيين تکليف همه مديران شد تا ادارات از حالت بلاتکليفي خارج شوند

امير حسين فلاح سردبير دو هفته نامه ميبد هم در تماس يزدفردا " استاندار يزد بايد بتواند اصول گرايي را همراه با اصلاح طلبي ودر چهار چوب برنامه هاي عدالت محور دولت ارايه نمايد.از اولويتهاي استان يزد تعيين مديراني است كه بجاي حرف و شعار وتبليغات برنامه هارا در عمل پياده كنند.

وي در ادامه افزود: شناخت دقيق از برنامه ها و اهداف مديران از جمله اولويت هاي كاري استاندار ميتواند باشد شناخت مديراني كه در چند ماهه گذشته رنگ وبوي سياسي ورفتاري خود را تغيير داده اندميتواند عامل مهمي در انتصابات باشد.

در پايان فلاح افزود: همچنين انتظار مي ر ود دكتر عاصي بتواند بدون رودربايستيهاي محلي ومنطقه اي در جهت اصلاح ساختار تقسيمات استاني وحوزه هاي انتخابيه اقدام نمايد كه اين موضوع يكي از اولويتهاي جدي ,خواست مردمي است كه انشاالله پيگيري شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا